Sculpturen van Suzanne van Doremalen autonome keramiek

uit 1997 tot 2011 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

grote docahemicosahedron

2011

grote docahemicosahedron zwart bakkende steengoedklei met blauw glazuur Docahemicosahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, dit sculptuur gaat uit van vijf hoeken.    

krokodillenhuid hoed

2011

krokodillenhuid hoed zwarte klei met wit blauw glazuur

icosidocahedron

2011

raku gestookt icosidocahedron icosidocahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, deze sculptuur gaat uit van vijf hoeken. Raku gestookt

spiral G

2007

Spiral G zwarte klei met blauw glazuur

Docahemicosahedron

2011

Docahemicosahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, dit sculptuur gaat uit van vijf hoeken. Raku gestookt

Draakje

2004

Bronzen Draakje De draak komt in vele culturen voor. Je vind hem b.v. in Zuid-Amerika, Ijsland en het Verre Oosten. De Oosterse draak wordt gezien als teken van geluk.

Teknotolletje

2003

Bronzen Teknotolletje met kopernitraat

Spooktoren

2006

Spook toren voor de Schijndelse film Sleutjes Spook

Haantje

1999

Haantje

Traptorentje

2002

Traptorentje met cobalt glazuur

Teknotol

2000

Teknotol zwarte klei met lila glazuur “Mijn interesse gaat uit naar de betekenis die abstract geometrische figuren in zich dragen en naar de onzichtbare krachten achter de materie. Inspiratiebronnen zijn o.a. oosterse en middeleeuwse bouwkunst, structuren in de natuur en de tekno(logische) cultuur. Ik ben geïntrigeerd door alchemistische synchroonlopende materiële en psychische transformatie, door de puurheid van het keramisch materiaal en door de magie van de gekleurde steen."

Logo

1997

Logo   zwartbakkende klei   Suzanne van Doremalen is opgegroeid in Schijndel en heeft daar ook haar atelier. Tijdens haar studie autonome keramiek aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving in `s Hertogenbosch woonde zij er in de binnenstad. De middeleeuwse vestingwerken en gebouwen aldaar inspireerden haar tot het maken van grond- en wandsculpturen met een lineair karakter. Ook is haar interesse in structuren in de natuur en de [tekno]-logische cultuur weerspiegeld in haar sculpturen. Haar aandacht gaat uit naar de betekenis die abstract geometrische figuren in zich dragen en naar de onzichtbare krachten achter de materie. Ze is geïntrigeerd door de alchemistisch synchroon lopende materiële en psychische transformatie en ook door de puurheid van het keramisch materiaal en door de magie van de gekleurde steen.